"MAHASISWA PENDIDIK, REALISASI VARSITI"



SUNGGUH AMANAH ITU BERAT 
~SEMOGA DIRI INI TERUS THABAT DAN TIDAK SEKALI-KALI FUTUR DI PERJALANAN DAKWAH~

Nik Azrul Nik Kamarudin
Exco Kebajikan dan Kemasyarakatan
Majlis Perwakilan Pelajar 
UPSI



ISLAM DULU,KINI & SELAMANYA


hadis hari ini

fikir sejenak

pengalaman mengajar kedewasaan

UPSI di hatiku

Tuesday, October 6, 2009

renungan buat semua

salam..buat sahabat-sahabat semua, gunakan facebook, blog,friendster dll yang anda miliki dengan melakukan sesuatu yang boleh menyumbang untuk islam.sekadar peringatan untuk diri ini dan teman2 semua.tanda-tanda akhir kiamat sudah pn muncul satu persatu..tidakkah kita mengambil iktibar dari apa yang telah berlaku..mudah-mudahan pengajaran yang diberikan oleh ALLAH SWT kita ambil ia sebagai iktibar. secara pandangan peribadi saya lah, kita kurang bercakap tentang islam, malahan kita lebih suka bercakap hal2 yang kosong,ala2 maksiat,,apakah kita tidak bersyukur dengan nikmat2 ALLAH?kalau ad, apa,mana,bagaimana kita mengucapkan syukur kpd PENCIPTA kita,adakah sekadar solat 5 waktu sahaja?

ssunguhnya teman2, kita banyak dosa dengan ALLAH, xmalukah kita????teman2 kena ingat, apa sebenarnya kita di utuskan ke dunia ini..adakah sekadar tinggal saja2 atau ada tujuan lain?ini yang perlu kita fikirkan untuk memastikan ramai lg diluar sana yang masih di awan-awanan, terpinga2 mencari identi yang sebenarnya, masih hanyut dng perkara2 yang melalaikan, jganlah kita lupa!!!!!!!!ALLAH sentiasa memerhati gerak geri kita. maner janji kita yang di ikrarkan semasa solat???mana teman2???/adakah kita lupa?????

teman2 kita banyak BOHONG Kpd ALLAH...XMALU ke kita????marilah sama2 kita berubah, mudah-mudahan dengan sedikit peringatan ini, dapat menyedarkan diri sy sendiri dan khususnya buat teman2 semua. sebagaimana Firman ALLAH, dalam surah al-imran yang bermaksud "berpenganglah kamu semua dengan tali ALLAH dan jangan lah kamu berpecah belah".mudah-mudahan kita mengambil pengajaran dari peristiwa yg dh berlaku untuk kita jadikan ia sebagai nilai muhasabah kita seharian. dan sama-samalah kita memperingati antara satu sama lain..sesungguhnya ALLAH berfirman dalam surah az-zariyaat ayat 55 yang membawa maksud "dan berilah peringatan, sesungguhnya peringatan itu bermanfaat untuk orang2 mukmin"..sama2 kita renung dan hayati keindahan agama Allah ini.sekian,Wallahu'lam...

No comments:

Related Posts with Thumbnails