"MAHASISWA PENDIDIK, REALISASI VARSITI"



SUNGGUH AMANAH ITU BERAT 
~SEMOGA DIRI INI TERUS THABAT DAN TIDAK SEKALI-KALI FUTUR DI PERJALANAN DAKWAH~

Nik Azrul Nik Kamarudin
Exco Kebajikan dan Kemasyarakatan
Majlis Perwakilan Pelajar 
UPSI



ISLAM DULU,KINI & SELAMANYA


hadis hari ini

fikir sejenak

pengalaman mengajar kedewasaan

UPSI di hatiku

Monday, April 26, 2010

MAHASISWA SAINS SEM 3 2010/11

Salam dan selamat sejahtera

Selamat menghadapi peperiksaan akhir semester kepada semua mahasiswa mahasiswi UPSI

Terbaru, MPP Kebajikan baru sahaja mendapat maklumat bahawa pelajar sains semester 2 pada penggal ini yang bakal mengisi kursus minor pada semester hadapan TIDAK dibenarkan mengambil kursus sains yang berkaitan.

Para pelajar yang bakal mengisi kursus minor ini hanya dibenarkan mengisi kursus yang tidak berkaitan dengan matapelajaran sains seperti SEJARAH, KEMAHIRAN HIDUP, TESL DAN PENDIDIKAN SENI ( dll ). Saya dimaklumkan oleh seorang pelajar junior ini bahawa Fakulti FST telah mengeluarkan arahan tersebut. Walaubagaimanapun, ramai dalam kalangan pelajar tidak bersetuju dengan arahan fakulti yang memberi alasan tidak mahu berlaku lambakan guru sains pada masa hadapan.Pelajar juga melahirkan rasa tidak puas hati kepada fakulti memandangkan mereka terpaksa dijadikan bahan ujikaji fakulti untuk melihat keberkesanan perubahan penstrukturan fakulti, iaitu melibatkan praktikum pada sem 7 dan terbaru TIDAK dibenarkan mengambil kursus minor berkaitan.

MPP wakil FST, Herwana Herman bagaimanapun memberitahu beliau perlukan sedikit masa untuk berjumpa dengan pihak fakulti /dekan bersama-sama dengan wakil MPP Mahasiswa Pendidik serta wakil Persatuan Mahasiswa Sains untuk berbincang permasalahan ini.

Saranan pelajar yang terlibat adalah samada fakulti TIDAK MEWAJIBKAN arahan tersebut dan menukarkan kepada MENGGALAKKAN pelajar mengisi kursus selain matapelajaran sains.

No comments:

Related Posts with Thumbnails