"MAHASISWA PENDIDIK, REALISASI VARSITI"



SUNGGUH AMANAH ITU BERAT 
~SEMOGA DIRI INI TERUS THABAT DAN TIDAK SEKALI-KALI FUTUR DI PERJALANAN DAKWAH~

Nik Azrul Nik Kamarudin
Exco Kebajikan dan Kemasyarakatan
Majlis Perwakilan Pelajar 
UPSI



ISLAM DULU,KINI & SELAMANYA


hadis hari ini

fikir sejenak

pengalaman mengajar kedewasaan

UPSI di hatiku

Monday, April 5, 2010

teruskan perjuangan...

Dedikasi ini khas buat Wan Aini Wan Ibrahim,,

Bersabarlah diatas dugaan yang diberikan Oleh Allah SWT. Sesungguhnya ada kemanisan disebalik semua dugaan yang dihadapi. Bersyukurlah kepada Tuhan yang masih memberimu kesempatan untuk teruskan kehidupan ini, walaupun dirimu tidak seperti orang lain namun jangan pernah ada rasa lemah dalam diri. Teruskan perjuanganmu untuk menjadi seorang Guru yang mampu memimpin orang lain kearah kebaikan.

berusaha sebaik mungkin dan buktikan kepada ibubapamu, keluarga dan sahabat-sahabat di UPSI bahawa kamu boleh berjaya. jadikan kegembiraanmu sebagai pembakar semangat untuk teruskan keringat sebagai mahasiswa dan bakal pendidik kelak.

buat sahabat-sahabat UPSI, bantulah mereka yang memerlukan, sesungguhnya orang-orang seperti ini amat memerlukan dokongan daripada kita semua. jangan terlalu leka sangat dengan akademik sehingga kebajikan sahabat lain terabai. kita perlu juga menjaga hubungan kita dengan sesama manusia. apa salahnya jenguk ke kiri dan ke kanan sekali sekala. amalkan ziarah menziarahi teman-teman di bilik/rumah-rumah mereka.

Di Universitilah tempat kita bersahabat, kemanisan bersahabat di universiti tidak sama dengan bersahabat di sekolah mahupun dimana-mana. Marilah kita bersama-sama tolong menolong antara satu sama lain. Jangan letakkan batu penghalang di hadapan kerana ia akan menyukarkan kita bersilaturahim.

Teruskan perjuangan wahai sahabat-sahabatku. Jadikan indicator kehidupan hari ini untuk terus maju setapak lagi ke hadapan untuk hari esok. Wallahua'lam.

p/s: kepada semua mahasiswa Upsi yang mempunyai masalah (kewangan/kebajikan kolej/kampus dan lain-lain) boleh menghubungi saya di no.telefon (019-4606034)..InsyaAllah saya akan menjadi perantaraan untuk anda..

NIK AZRUL NIK KAMARUDIN

"BERGERAK UNTUK MAHASISWA"

No comments:

Related Posts with Thumbnails