"MAHASISWA PENDIDIK, REALISASI VARSITI"



SUNGGUH AMANAH ITU BERAT 
~SEMOGA DIRI INI TERUS THABAT DAN TIDAK SEKALI-KALI FUTUR DI PERJALANAN DAKWAH~

Nik Azrul Nik Kamarudin
Exco Kebajikan dan Kemasyarakatan
Majlis Perwakilan Pelajar 
UPSI



ISLAM DULU,KINI & SELAMANYA


hadis hari ini

fikir sejenak

pengalaman mengajar kedewasaan

UPSI di hatiku

Friday, September 11, 2009

Diari hati seorang lelaki

WaNiTa IdaMaN.......
Wanita yang aku sayangi Adalah pencinta tuhannya Yang mengalir
cinta, takut dan harap Yang menguasai perjalanan
penghidupannya Dari waktu ke waktu Dari hari ke hari Sehingga
perjanjian Di antara jasad dan nyawanya Berakhir.... Wanita
yang aku rindui Adalah wanita yang dimata dan wajahnya
Terpancar sinar Nur Illahi Lidahnya basah dengan zikrullah Di
sudut hati kecilnya Sentiasa membesarkan Allah Wanita yang aku
cintai Yang menutup auratnya Dari pandangan lelaki ajnabi
Kehormatan dirinya menjadi mahal nilainya Disanjung tinggi
Penduduk langit dan bumi Wanita yang aku impikan Adalah yang
mendekatkan Hatiku yang telah jauh Kepada Ar Rahman dan Ar
Rahim.

Namun aku tidak ada di sana Kerana aku dilamar kebendaan dunia
Wanita yang aku kasihi Yang bersyukur pada apa yang ada Yang
bersabar pada apa yang tiada Cinta pada hidup yang sederhana
Yang tidak bermatakan benda Wanita yang aku sukai Menjadi dian
pada dirinya sendiri Menjadi pelita untuk putera-puteriku Yang
bakal dilahirkan Untuk menyambung Perjuanganku di belakang
hari Sesungguhnya Wanita yang selalu Berada di dalam doaku
Adalah dirimu....Mujahadah Sejati

No comments:

Related Posts with Thumbnails